Mitä tähän voi sanoa muuta kuin tuntea likimain pyhää vihaa kaiken maailman naikkeja kohtaan?
Valitettavasti vain nykymaailmassa kuluttajan on käytännössä kokolailla mahdoton harrastaa ns. eettistä kuluttamista. Joskus hävettää rankasti, että on omalla työlläänkin edistämässä milloin minkäkin epämääräisissä paikoissa ja oloissa tuotteitaan valmistavien yritysten myyntiä.
Globalisaatio on edennyt siihen pisteeseen, että edes Jyväshyvä-keksejä ei enää tehdä suomessa vaan Tsekissä. Mistä pirusta sen tietää millaisissa olosuhteissa mitäkin tehdään?
Mahdollisimman suuri julkisuus paimentaa yrityksiä, mutta ainoa mistä voi olla suhteellisen varma, on Suomessa suomalaiselta ostettu palvelu. Että kun ahdistaa, niin käy mieluummin hierojalla tai kylpylässä, kuin että ostaisi jotain turhaa Kiinassa valmistettua roinaa piristykseksensä.
2 kommenttia:
Mitä tähän voi sanoa muuta kuin tuntea likimain pyhää vihaa kaiken maailman naikkeja kohtaan?
Valitettavasti vain nykymaailmassa kuluttajan on käytännössä kokolailla mahdoton harrastaa ns. eettistä kuluttamista. Joskus hävettää rankasti, että on omalla työlläänkin edistämässä milloin minkäkin epämääräisissä paikoissa ja oloissa tuotteitaan valmistavien yritysten myyntiä.
Aamen! juurikin näin...
Globalisaatio on edennyt siihen pisteeseen, että edes Jyväshyvä-keksejä ei enää tehdä suomessa vaan Tsekissä. Mistä pirusta sen tietää millaisissa olosuhteissa mitäkin tehdään?
Mahdollisimman suuri julkisuus paimentaa yrityksiä, mutta ainoa mistä voi olla suhteellisen varma, on Suomessa suomalaiselta ostettu palvelu. Että kun ahdistaa, niin käy mieluummin hierojalla tai kylpylässä, kuin että ostaisi jotain turhaa Kiinassa valmistettua roinaa piristykseksensä.
Lähetä kommentti