Ei aina jaksaisi valittaa. Eikä tölviä Canal+, enkä tiedä onko heissä tällä kertaa edes vikaa vai olisiko nyt Digita asialla. Tilasin kuitenkin aiemmista kokemuksista huolimatta, heidän Canal+ Total – kanavapaketin katsojille tarjoamansa viisi uutta kanavaa (KinoTV, Discovery Channel, Eurosport, MTV ja Nickelodeon). Kanavien piti alkaa näkyä ilman sen suurempia installointeja (vain uusien kanavien viritys) lauantaiaamusta alkaen vanhalla katselukortilla.
No niin, arvaat varmaan kuinka kävi? Illalla uudet kanavat näkyivät hetken vain pimentyäkseen uudestaan. Sunnuntaina sama juttu, näkyivät ehkä tunnin verran. Tänäkään aamuna ei muuta näkynyt kuin musta ruutu.
Soitin Canal+:n asiakaspalveluun, seikkailin aikani automaatin valikoissa, kuuntelin kosolti taukomusiikkia ja lopulta reilun vartin roikkumisen jälkeen sain palvelua. Kerrottiin, että tässä digisiirtymisessä on osoittautunut joitakin ongelmia ja että tilanne korjautunee lähipäivinä.
En ollut aivan tyytyväinen saamaani vastaukseen ja kysyinkin: miten nämä palveluiden puuttumiset näkyvät laskussa? Vastaukseksi sain alentuvan kommentin, jossa kysyttiin haluaisinko todella kolmenkymmenen sentin hyvityksen päivältä laskulleni? Olinko ihan tosissani?
Ymmärrän kyllä erittäin hyvin, kuinka kalliiksi Canal Digital Finland Oy:lle tulisi alle euron hyvityslaskun tekeminen asiakkaalle. En siis pitänyt oikeuksistani kiinni, vaan annoin heille hiljaisella myöntymiselläni luvan ylilaskutukseensa, ainakin toistaiseksi.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisimme asian kanssa sujut, kosto elää. Aionkin ottaa paljon kovemman aseen käyttööni. Jokaista mustan ruudun päivää kohden aion maksaa heidän lähettämänsä laskun lisättynä kolmellakymmenellä sentillä, jokaista laskua kohden kuitenkin vain päivän kerrallaan.
Nyt siis ainakin kolme seuraavaa laskua saa Canal+ kolmenkymmenen sentin extran, voi olla, että viitenumerokin jää vahingossa maksuun laittamatta. Veikkaan, että kustannukset heidän reskontrassaan väärän summan kohdistamisessa käsityönä (ja mahdollisten virheellisten automaattisten karhulaskujen lähettely ja niiden selvittely) tulee selvästi kalliimmaksi kuin asioiden hoitaminen kerralla kuntoon.
Ja jos tämä tyytymättömyyteni asiakkaana jatkuu, niin ainahan voin vielä lisäksi vaatia Canal Digital Finlandia palauttamaan liikaa saamansa maksut ja laittamaan erillisen hyvityslaskun väärästä veloituksesta :D
Jos meinaavat asiakkuudestani jotain netota, niin heidän täytynee pitää minut asiakkaana eläkepäivilleni asti tai yrittää päästä mahdollisimman nopeasti eroon… :)
Olenkin jo katsonut Viasatin loistavaa tarjousta sillä silmällä.
maanantai 3. syyskuuta 2007
Onko taas pakko?
Tunnisteet:
Canal+,
Digita,
Discovery Channel,
Eurosport,
KinoTV,
MTV,
Nickelodeon,
Viasat
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
5 kommenttia:
Tuntuu että taas mennyt kirjoittajalta Canal+ ja Canal Digital sekaisin. Tuntuu suorastaan toivottomalta koittaa selittää ihmisille että ovat eri firmoja, Canal+ on kanavapaletti jonka omistaa SBS/C More, Canal Digital taas ihan eri yhtiö (Norjan valtion Telenorin tytäryhtiö) joka vain välittää, ei itse tuota, toisten kanavia. Eli lyhyesti: Canal+ ja Canal Digital ei ole samaa firmaa!
Parempi TV-paketti, johon nuo uudet kanavat kuten MTV Finland, KinoTV ym, kuuluvat on Canal Digitalin maksutv-paketti eikä sillä ole Canal+:n kanssa mitään tekemistä!
Toisekseen, kirjoituksesta jäi vähän epäselväksi mutta epäilen ettei blogin kirjoittaja ole muistanut aktivoida omaa katselukorttiaan, ilman aktivointia ei nimittäin saa niitä uusia kanavia näkyviin!
Kiitos palautteestasi Anonyymi!
En tiedä keneltä on Canal+ ja Canal Digital menneet sekaisin, mutta itse olen Canal+ Total – kanavapaketin tilaaja ja sain toimitusjohtaja Jyri Timosen Canal Digital Finland Oy:stä allekirjoittaman tarjouskirjeen näistä viidestä uudesta kanavasta otsikolla ”Hyvä CANAL+ Total – kanavapaketin katsoja”.
Uudet kanavat löytyvät Canaldigitalin internetsivuilta: http://www.canaldigital.fi/templates/main____2774.aspx
ja tilasin ne heidän palvelunumerostaan 0207 699 000.
Olen pahoillani jos olen haukkunut väärää puuta, mutta tällaisen johtopäätöksen näistä helposti tekee. Mielestäni on ihan turha sanoa, ettei näillä olisi keskenään mitään tekemistä. Eikä se nyt minua asiakkaana hirveästi kiinnosta mikä näiden brandien keskinäinen juridinen suhde on.
Näillä tuotemerkeillä myydään palvelua, josta on toistuvasti sanomista…
Ja tottahan jokainen Canal+:n vanha asiakas (kuten kirjoittaja) tietää, että kortin pitää antaa aktivoitua, että salaus purkautuisi. Näin ei nyt vain käynyt, kuin hetkeksi, ei lauantaina (useamman tunnin yritys) ei sunnuntaina (lisää yritystä) eikä nyt edes yön aikan (yli 8 tuntia) aamuksi.
Aktivointi EI tarkoita sitä että jätetään kortti boksiin ja annetaan sen boksin olla jollain noista Canal Digitalin kanavista niin kauan kunnes alkaa näkyä.
Aktivointi tarkoittaa tätä:
http://www.parempitv.fi/aktivointi.html
Eli myös jo olemassa olevat kortit pitää aktivoida, tuo aktivointi tarkoittaa samalla sitä että tilaa ne kanavat eli se on samalla tilaussopimus.
Ei ne kanavat automaattisesti ilmesty kortille!
Vähän järkee hei!
Olen aivan sujuvasti katsellut Canal+ tähänkin asti ilman mainitsemaasi nettiaktivointia. Tilatessani nämä viisi uutta kanavaa, minulle sanottiin heidän asiakaspalvelustaan, että mitään muita toimenpiteitä virittämisen lisäksi ei tarvita. Sanottiin niin kuin aiemminkin Canal+ -pakettia tilatessani, että kanavan aukipitäminen aktivoi salauskortin joidenkin kymmenten minuuttien kuluessa. Viimeksi näin kävi alle vartissa. Tätä juuri tarkoitin alkuperäisessä blogitekstissä: ”Kanavien piti alkaa näkyä ilman sen suurempia installointeja”. Aamuisessa keskustelussa heidän asiakaspalvelunsa kanssa (josta jo kirjoitinkin) sanottiin kohdallani kaiken olevan kunnossa ja näiden alkuhäiriöiden luvattiin loppuvan joidenkin päivien jälkeen.
Kuinka voit itse tietää saamani ohjeet ja palvelun minua paremmin?
Tunnustan huolimattomasti puhuneeni Canal+:sta kun oikeampi osoite AIHEELLISELLE kritiikille on Canal Digital Finland Oy. Soitin vielä näiden ohjeidesi takia heidän asiakaspalveluunsa ja sain edelleen vastauksen, ettei toimestani tarvitse tehdä mitään aktivointitoimia. Sen ovat tehneet puolestani tilauksen vastaanottajat jo tilausta tehdessäni.
(Ja vaikka tällainen aktivointi olisi tarvittu, niin Canal Digital Finland Oy:n asiakaspalvelun vastuulla olisi siitä ollut kertoa. Aika naurettava ajatus, että asiakkaan pitäisi näistä osata itsekseen ottaa selvää yrityksen ja erehdyksen kautta.)
Ohjelmakin alkoi eilen illalla näkyä, kolme päivää myöhässä… Nyt toivottavasti pysyvästi.
Otan piikkiini näistä ongelmista vain väärän tahon haukkumisen, muu on Canal Digital Finland Oy:n huonoa asiakaspalvelua
Lähetä kommentti