Selasin kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja netistä. Silmiini osui tämä:
KÄYTETYN HENKILÖAUTON KAUPPA. NELIVEDON TOIMINTATAPA
Kuluttaja (jäljempänä K) osti 27.8.2003 elinkeinonharjoittajalta (jäljempänä EH) käytetyn, vuonna 2001 käyttöön otetun henkilöauton 48 900 eurolla. Auton matkamittarin lukema oli kaupantekohetkellä 70 000 kilometriä.
Kuluttaja (jäljempänä K) osti 27.8.2003 elinkeinonharjoittajalta (jäljempänä EH) käytetyn, vuonna 2001 käyttöön otetun henkilöauton 48 900 eurolla. Auton matkamittarin lukema oli kaupantekohetkellä 70 000 kilometriä.
K havaitsi tammikuussa 2004, että auton nelivetojärjestelmä kytkeytyi päälle vasta auton liikkuessa. Nelivedon toimintatapa ilmeni K:n auton jäätyä kiinni hankeen. Osapuolet ovat eri mieltä siitä, onko kyseessä auton virhe.
K on vedonnut valitusasiakirjoihin liittämäänsä vuoden 2001 englanninkieliseen esitteeseen, jossa korostetaan, että myös lähtö ja liukkaalla tiellä ajaminen eivät tuota vaikeuksia.
Tämä on kyllä kohtuullisen surkea juttu. Ostat melkein 50 tonnin hintaisen nelivetoauton korotetulla maavaralla, etkä saa edes lumihangessa nelivetoa kytkettyä päälle LOL
Myyjän mukaan kyseessä ei ole tekninen vika vaan auton ominaisuus sellaisissa tilanteissa tai olosuhteissa, joihin autoa ei ole tarkoitettu. Pelkästään sitä, että jossakin muussa automallissa vetojärjestelmä toimii eri tavalla tai järjestelmän toimintatapaa on tuotekehityksen myötä sittemmin muutettu, ei voida pitää osoituksena auton virheellisyydestä.
Hyvitystäkin suositeltiin vain 1.400 euroa.
Osaisiko joku kertoa minkä merkkisestä autosta on kyse, että osaisin moista varoa?
http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/totuus-nelivedosta.html
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti