maanantai 1. lokakuuta 2007

Pure Jenkki

Akseli otti Roskapostissa kantaa Markkinointi & Mainonta – lehden brandinumeroon. Täytyy tunnustaa, etten ole kyseistä numeroa kädessäni pitänyt. Lopetin lehden tilauksen jo pari vuotta sitten, vaikka sain sen työnantajani maksamana ammattilehtenä suoraan kotiini. En viitsinyt moisella roskalla aikaani tuhlata. Toimituksen käsittämätön ”se ja se sai sen ja sen tilin” ja ”tämä ja tuo voitti nämä ja ne kilpailut” – bullshit, sekä ammattitaidottomuus ja tietämättömyys alasta cocktail-kutsujen ulkopuolella olivat omaa luokkaansa. Edes Hanurista-palsta ei jaksanut ylläpitää kiinnostustani.

Akseli kirjoitti Jenkki-purkasta ja tytöistä, jotka eivät hänen mielestään täytä Erkki Leskisen (itselleni tuntematon suuruus) saappaita. Uskallan veikata, että Akseli on tapansa mukaan oikeassa, mutta uskon, että ei itse Erkkikään voisi kääntää ajan pyörää ja muuttaa globalisaation vaikutuksia.

Kaikki kunnia viisikymppiselle kansalliselle purkkabrandillemme.





En vain jaksa uskoa, että edes erikoistuminen ksylitol-tuotteisiin pitäisi Jenkkiä Suomen suosituimpana makeisena enää edes kymmentä vuotta. Jenkin tai Leafin koko ja voimavarat eivät vain mitenkään jaksa murto-osan panoksilla isoja monikansallisia purkkabrandeja vastaan. Katso vaikka:

Ei kommentteja: