Isuzu Motors Ltd. (Isuzu Jidosha Kabushiki-gaisha) palaa tauon jälkeen suomen markkinoille. Takavuosina tunnettuja Isuzu-malleja olivat Bellet-henkilöautot, Campo-Pickupit ja Trooper maasturit. Isuzua on myyty myös Bedford sekä Opel Frontera ja Opel Monterey brandeilla. Rekisteristä löytyy vieläkin yli 1.600 keski-iältään 18,5 vuotiasta Isuzu-merkkistä autoa. Ensimmäiset Isuzut tulivat suomeen jo vuonna 1965.
Isuzu tunnetaan lisäksi dieselmoottoreistaan, joita se on valmistanut myös muille merkeille, esim. Renaultille (3,0 V6), Opelille (Corsa ja Combo 1,7 l), Hummerille (H1) ja Saabille (9-5 3,0 V6 Tid). Isuzu kuului aiemmin GM:n leiriin, mutta nykyään Toyota on 5,9 prosentilla sen kolmanneksi suurin omistaja.
Tuonnin aloittaa Simetron Group, joka tuo Suomeen ja Baltiaan myös Hyundai- ja Suzuki-merkkisiä autoja. Aluksi tuontiohjelmassa on vain viime syksynä Pariisin autonäyttelyssä esitelty D-Max-avolavamalli, mutta Simetron harkitsee myös mm. maasturin maahantuontia.
D-MAXin asiakastoimitukset alkavat loppukesästä. Suomeen tuotavat mallit valmistetaan Isuzun tehtailla Thaimaassa. Tänä vuonna on maahantuojan tavoitteissa myydä 150 ja ensi vuonna 400 autoa. Vuoden 2009 tavoitteeksi on jo asetettu 20 prosentin osuus Suomen avolavamarkkinoista. Isuzu D-MAX 4X4:n hinnat ovat 25.900 eurosta 45.500 euroon.
Avolavakauppa on käynyt hyvin, vaikka muuten autokaupassa on odoteltu uusia veroratkaisuja. Tosin kilpailukin on kovaa, siitä pitävät huolta mm. Toyota Hilux, Nissan Navara, Ford Ranger ja Mitsubishi Kaot L200.
Mielenkiinnolla odotan millaisen markkinointistrategian Simetron valitsee. Isuzun hinta ja takuu ovat varmasti keskeiset myyntiargumentit, mutta kuinka paljon tehdään media- ja brandimainontaa ja paljonko keskitytään välittömään kaupantekoon tähtäävään suoramarkkinointiin?
Isuzu tunnetaan lisäksi dieselmoottoreistaan, joita se on valmistanut myös muille merkeille, esim. Renaultille (3,0 V6), Opelille (Corsa ja Combo 1,7 l), Hummerille (H1) ja Saabille (9-5 3,0 V6 Tid). Isuzu kuului aiemmin GM:n leiriin, mutta nykyään Toyota on 5,9 prosentilla sen kolmanneksi suurin omistaja.
Tuonnin aloittaa Simetron Group, joka tuo Suomeen ja Baltiaan myös Hyundai- ja Suzuki-merkkisiä autoja. Aluksi tuontiohjelmassa on vain viime syksynä Pariisin autonäyttelyssä esitelty D-Max-avolavamalli, mutta Simetron harkitsee myös mm. maasturin maahantuontia.
D-MAXin asiakastoimitukset alkavat loppukesästä. Suomeen tuotavat mallit valmistetaan Isuzun tehtailla Thaimaassa. Tänä vuonna on maahantuojan tavoitteissa myydä 150 ja ensi vuonna 400 autoa. Vuoden 2009 tavoitteeksi on jo asetettu 20 prosentin osuus Suomen avolavamarkkinoista. Isuzu D-MAX 4X4:n hinnat ovat 25.900 eurosta 45.500 euroon.
Avolavakauppa on käynyt hyvin, vaikka muuten autokaupassa on odoteltu uusia veroratkaisuja. Tosin kilpailukin on kovaa, siitä pitävät huolta mm. Toyota Hilux, Nissan Navara, Ford Ranger ja Mitsubishi Kaot L200.
Mielenkiinnolla odotan millaisen markkinointistrategian Simetron valitsee. Isuzun hinta ja takuu ovat varmasti keskeiset myyntiargumentit, mutta kuinka paljon tehdään media- ja brandimainontaa ja paljonko keskitytään välittömään kaupantekoon tähtäävään suoramarkkinointiin?
Jostain syystä suomalaista maahantuojaa ei vielä tehtaan nettisivuilta löytynyt. Myöskään suomenkielisiä nettisivuja ei tuotteelle vielä ole tehty. Tämä tuntuu todella ihmeelliseltä, kun ottaa huomioon kuinka tärkeässä roolissa netti nykyään autokaupassa on.
4 kommenttia:
Tervetuloa
Vielä kun Suomen ajoneuvoverotus muuttuu niin tämänkaltaisia pickuphenkilöauto-yhdistelmiä alkaa menemään kaupaksi.
Pikkari CrewCap-ohjaamolla ja hieman lyhemmällä lavalla olisivat monelle paljon järkevämpiä ajoneuvoja kuin nyt samalla rahalla hankitaan shitymaasturi.
Ja muotiakin ne ovat muualla maailmassa...
Akseli on oikeassa. Minäkin vaihtaisin Roomsterini heti tuollaiseen yhdistelmään, jos verotus ei tekisi niistä niin älyttömän hintaisia. Olisi ollut eilenkin paljon siistimpää heittää hakemani kuusi multasäkkiä pickupin lavalle kuin Skodan ruumaan ;-)
Trailerin vetohommissa ja mökki yms. projektien yhteydessä tällainen olisi kyllä aivan ehdoton. Voi kun olisi Amerikan elintaso ja mahdollisuus myös kolmos- ja nelosautoihin… :)
oppineet paljon
Lähetä kommentti